Περίπου 70.000 οδηγοί (για κάποιους είναι και περισσότεροι καθώς επίσημα στοιχεία δεν έχουν ανακοινωθεί) πήραν και το 2013 την απόφαση να καταθέσουν τις πινακίδες ΙΧ τους συνειδητοποιώντας ότι τα έξοδα (τέλη κυκλοφορίας, τεκμήρια, καύσιμα, service και ασφάλεια) έχουν γίνει δυσβάστακτα. Αν μάλιστα συνυπολογιστούν και αυτοί που έχουν καταθέσει πινακίδες από τότε που ξεκίνησε η κρίση, ο αριθμός πλέον υπερβαίνει τους 700.000 οδηγούς. Που βρίσκονται όλα αυτά τα αυτοκίνητα; Στα γκαράζ και στις πυλωτές νομίμως, ή παρκαρισμένα στα πεζοδρόμια παρανόμως.
Όσοι αναγκάστηκαν να καταθέσουν τις πινακίδες βλέπουν τα αντικείμενα του πόθου τους να …
σαπίζουν στη βροχή και στο χιόνι και αναρωτιούνται αν μπορούν έστω και για λίγες ημέρες να κάτσουν ξανά στο τιμόνι. Νομίμως εννοείται διότι την παράνομη οδό ή την ακολουθείς και αναλαμβάνεις το ρίσκο να υποστείς τις συνέπειες (σ.σ η υπόθεση Λιάπη κατέδειξε ποιες είναι) είτε όχι.
Η πληροφορία που ήρθε στο προσκήνιο ότι μπορείς να κινήσεις το αυτοκίνητο με τις λεγόμενες «προσωρινές» πινακίδες έπεσε ως μάννα εξ’ ουρανού στην αγορά. Ανασύρθηκε εγκύκλιος της εφορίας που συντάχτηκε προ δεκαετίας, βάσει της οποίας μπορούμε να πάρουμε προσωρινές πινακίδες με την ένδειξη «Μ», και με αυτές να κυκλοφορήσουμε για 1-2 ημέρες. Έλα όμως που το πήραν χαμπάρι στο υπουργείο Οικονομικών και σήκωσαν «τείχος». Δείτε όλες τις πληροφορίες πριν αποφασίσετε αν θα κινήσετε τη διαδικασία για την έκδοση των προσωρινών πινακίδων:
Στα αυτοκίνητα που δεν έχουν πλέον πινακίδες, οι εφορίες μπορούν να χορηγήσουν προσωρινές άδειες και πινακίδες από χαρτόνι που φέρουν την ένδειξη «Μ».
Με αυτές τις πινακίδες, μπορείτε να κυκλοφορήσετε για μέχρι και δύο ημέρες τον μήνα. Ανεξάρτητα από το είδος του αυτοκινήτου ή της μοτοσικλέτας, θα πρέπει να πληρώσετε 1,9 ευρώ για κάθε ημέρα κυκλοφορίας ως «τέλη».
Υποτίθεται ότι οι προσωρινές άδειες χορηγούνται για επισκευή ή πώληση των αυτοκινήτων, για έλεγχο από τα ΚΤΕΟ ή για μετάβαση σε ειδικά συνεργεία με στόχο τη μετατροπή στο αμάξωμα ή την προσθήκη τεχνικών στοιχείων. Πρακτικά, δεν γίνεται κάποιος έλεγχος διότι μετά τη λήξη του διημέρου για τις οποίες θα σας δοθεί η προσωρινή άδεια, δεν είστε υποχρεωμένοι να επιστρέψετε στην εφορία και να προσκομίσετε κάποιο δικαιολογητικό
Η μεγάλη «παγίδα» για τους οδηγούς έχει να κάνει με την υποχρέωση ασφάλισης του αυτοκινήτου. Σας επισημαίνουμε το περιεχόμενο εγκυκλίου που εστάλη πρόσφατα στις εφορίες και ενώ τα αιτήματα για τη χορήγηση προσωρινών αδειών, είχαν αρχίσει να γίνονται «μόδα». Η εγκύκλιος αναφέρει χαρακτηριστικά: «δεν θα αίρεται η ακινησία οχήματος εάν ο κάτοχος, που αιτείται την άρση, δεν προσκομίσει προηγουμένως το ασφαλιστήριο συμβόλαιο, στην αρμόδια για την ακινησία Δ.Ο.Υ. Δεν θα χορηγείται, στο εξής προσωρινή άδεια κυκλοφορίας <<Μ>>, στους κατόχους αυτοκινήτων οχημάτων για τις περιπτώσεις που μνημονεύονται στην εγκύκλιό μας ΠΟΛ 1132/2003, εφόσον προηγουμένως δεν προσκομίζεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. ασφαλιστήριο συμβόλαιο από το οποίο να προκύπτει ότι το εν λόγω όχημα είναι ασφαλισμένο κατά το χρονικό διάστημα κατά το οποίο αυτό θα κυκλοφορήσει».
Η εγκύκλιος είναι σαφής: αν θέλετε προσωρινές πινακίδες θα πρέπει πρώτα να περάσετε από μια ασφαλιστική εταιρεία για να ασφαλίσετε το αυτοκίνητό σας. Γεννάται το ερώτημα: υπάρχει εταιρεία που θα ασφαλίσει το αυτοκίνητο για δύο ημέρες; Η απάντηση που πήραμε από υψηλόβαθμο στέλεχος ασφαλιστικής αγοράς είναι ότι συνήθως οι εταιρείες (μεταξύ των οποίων και η δική του) κάνουν ασφάλειες για χρονικό διάστημα κατ’ ελάχιστο ενός μήνα. Αυτό σημαίνει ότι για την ασφάλιση θα πρέπει να πληρώσετε περίπου 30-40 ευρώ στην καλύτερη περίπτωση, συν 3,8 ευρώ για τα τέλη, φτάνουμε στα 35-45 ευρώ. Μήπως τελικώς σας συμφέρει περισσότερο να νοικιάσετε ΙΧ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.