Το μυστήριο που καλύπτει την πορεία του μαλαισιανού boeing, το οποίο είναι ασφαλισμένο στη γερμανική Allianz και τη μεσιτική εταιρεία Willis, συνεχίζεται, με όλους τους αρμόδιους φορείς να συνεχίζουν να συλλέγουν στοιχεία από πλοία, αεροσκάφη και δορυφόρους.
Σύμφωνα με τον Floyd Wisner, νομικό που εξειδικεύεται σε ζητήματα αεροπλοίας οι αερογραμμές Malaysian Airline μπορεί να έρθουν αντιμέτωπες με αποζημιώσεις 500 εκατ. δολαρίων από συγγενείς των 239 «αναζητούμενων» επιβαινόντων. Αγωγές επίσης μπορεί να αντιμετωπίσουν επίσης η Boeing Co., που κατασκεύασε το αεροπλάνο και η Rolls-Royce P.L.C., που παρείχε μηχανικά μέρη.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που αναφέρει στο Business Insurance, ο Floyd Wisner, όσον αφορά την εταιρεία αερομεταφορών...
αγωγές μπορούν να κατατεθούν από συγγενείς στις χώρες που αγοράστηκαν τα εισιτήρια. Διαφορετικά ωστόσο αντιμετωπίζεται η αγωγή εναντίον του κατασκευαστή που μπορεί να γίνει οπουδήποτε. Επίσης σημειώνει ότι η αγωγή μπορεί να πραγματοποιηθεί πριν ακόμα βρεθούν συντρίμμια του αεροπλάνου.
Προτάσεις για ευκολότερο εντοπισμό αεροσκαφών
Η υπόθεση αυτή και η τροπή που έχει λάβει αναμένεται να οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων τρόπων για τον εντοπισμό αεροσκαφών που μπορεί να έχουν συντριβεί και στο μέλλον να είναι πιο εύκολο σε παρόμοιες περιπτώσεις για όλους τους εμπλεκόμενους – εταιρείες αερομεταφορών και ασφαλιστικές εταιρείες- να έχουν πρόσβαση σε σημαντικές πληροφορίες σε παρόμοια συμβάντα.
Σύμφωνα με το Reuters για να είναι πιο εύκολος ο εντοπισμός εξετάζεται η πιθανότητα να μπορεί το αεροσκάφος να αποστείλει σήμα της πορείας του πριν συμβεί κάποιο ατύχημα, καθώς και να επεκταθεί η μετάδοση των σημάτων σε στρατιωτικές βάσεις. Αξίζει να σημειωθεί πως η διαδικασία των ερευνών για την εξεύρεση ενός αεροπλάνου που δεν έχει βρεθεί έχουν πολύ μεγάλο κόστος για τις εταιρείες.
Στο ατύχημα του jet της Air France το 2009, που έπεσε στον Ατλαντικό, οι έρευνες για τον εντοπισμό των «μαύρων κουτιών» διήρκεσε δύο χρόνια κόστισε 50 εκατ. ευρώ. Κοντά στο τέλος της δεκαετίας αναμένεται να τεθεί και σε εφαρμογή ο τριπλασιασμός της διάρκειας ζωής του σήματος εντοπισμού από 30 σε 90 ημέρες, αλλαγή την οποία είχε προτείνει η BEA από το 2012.
Ειδικοί της αεροπλοίας αναφέρουν ότι αλλαγές λόγω της εμπλοκής διεθνών ρυθμιστικών αρχών και των εταιρειών αερομεταφορών θα αργήσουν να εφαρμοστούν. Ωστόσο παρά τις μελέτες αποδοτικότητας-κόστους που θα γίνουν και τις όποιες αντιρρήσεις μπορεί να υπάρξουν οι εθνικές αρχές δεν μπορούν παρά να δουν με θετικό μάτι τις προτάσεις της τεχνολογίας όπως:
- Να εκπέμπεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα αυτόματα σήμα από τα αεροσκάφη για την πορεία τους
- Να εκπέμπει αυτόματα το αεροσκάφος σήμα της πορείας του όταν με βάση συγκεκριμένες παραμέτρους «αντιλαμβάνεται» ότι μπορεί να συγκρουστεί
- Να εκτοξεύεται το μαύρο κουτί από το αεροπλάνο λίγο πριν τη σύγκρουση
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.