Translate

Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2014

Όποιος Ασφαλιστεί μέσω του Ανηψιού μου του Χαρίζω 30 ευρώ! insurance daily


http://www.insurancedaily.gr/wp-content/uploads/2014/11/1147-620x3301.jpg

Αφορμή για το σημερινό μας άρθρο αποτελεί η πρωτοσέλιδη καταχώριση στη Πολιτική & Οικονομική Εφημερίδα “Κυριακάτικη Ενημέρωση” η οποία αναφέρει τα εξής:

“Εκρηκτική Προσφορά για να ασφαλίσετε φθηνά το αυτοκίνητο και τη μηχανή σας. 30€ ΔΩΡΟ για την αγορά Ασφάλειας Αυτοκινήτου. Ισχύει για 1 μήνα έως 16/12/2014.” Και στην σελίδα 17 της εφημερίδας υπάρχει ολοσέλιδη καταχώριση σχετικά με την Εκρηκτική Προσφορά και παρέχει τις λεπτομέρεις για όποιον ενδιαφέρεται.

Μία εβδομάδα πριν, στη συνάντηση της Θεσσαλονίκης, τέθηκαν και τα θέματα των εκπτώσεων και των προσφορών, αλλά η ΔΕΙΑ δεν ήταν εκεί! Ο καταναλωτής λοιπόν συνεχίζει να βρίσκεται αντιμέτωπος με σωρεία τηλεοπτικών διαφημίσεων, εντύπων καταχωρήσεων και προκλητικών φυλλαδίων που του χαρίζουν κουπόνια, του υπόσχονται δώρα και του παρέχουν εκπτώσεις!

Το insurancedaily.gr δεν είναι εποπτική αρχή, δεν είναι δικηγορική εταιρεία και βέβαια δεν είναι ασφαλιστική εταιρεία. Είναι όμως ένα κλαδικό μέσο μαζικής ενημέρωσης και με την ιδιότητά του αυτή έχει επανειλλημένως τοποθετηθεί και έχει δώσει αγώνα για την ορθή εφαρμογή των πράξεων 30 και 31 της Τράπεζας της Ελλάδος, καταθέτοντας πάντα και την άποψή του, θετική ή αρνητική.

Υπενθυμίζουμε λοιπόν, ότι στην Πράξη 31/30-9-2013 περί Κανονισμού Συμπεριφοράς, στο άρθρο 5 παρ. 9 αναφέρονται επιλέξει τα εξής: “Ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής απαγορεύεται να χρησιμοποιεί μεθόδους αθέμιτου ανταγωνισμού, αθέμιτες ή παραπλανητικές πράξεις και πρακτικές, όπως είναι ιδίως: α)… δ) η προσφορά εκπτώσεων ή ειδικών ευεργετημάτων με στόχο τη σύναψη ασφαλιστηρίου συμβολαίου, ε) η διαφήμιση και παροχή εκπτώσεων και ωφελημάτων που δεν ανταποκρίνονται στα ισχύοντα τιμολόγια και όρους των ασφαλιστικών συμβολαίων, στ)…”

Επίσης, στην Πράξη 30/30-9-2013, στο άρθρο 13 παρ. 1 αναφέρονται επιλέξει τα εξής: “Όταν οι εταιρείες προβαίνουν σε απευθείας πωλήσεις, εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κανονισμού Συμπεριφοράς των Δικτύων Πρόσκτησης Ασφαλιστικών Εργασιών και Είσπραξης Ασφαλίστρου, όπως ισχύει, πλέον του παρόντος άρθρου.”

Μόνη αρμόδια για την αυθεντική ερμηνεία των συγκεκριμένων άρθρων (όπως και κάθε άλλου άρθρου των Πράξεων) είναι η ίδια η Τράπεζα της Ελλάδος, ως Εποπτικής Αρχής. Ακόμα και αν ρητά προκύπτει για κάθε καλόπιστο αναγνώστη το τι επιτρέπεται και το τι απαγορεύεται, δεν είναι δυνατόν να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση.


Η ΔΕΙΑ θα προσφέρει μεγάλη υπηρεσία στον χώρο της ασφαλιστικής αγοράς και ιδιαίτερα στον χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, αν προβεί σε μια λιτή και ουσιαστική δήλωση περί «δώρων και προσφορών».


Γιατί, αν περιμένουμε να υπάρξουν καταγγελίες, το αποτέλεσμα των οποίων ουδέποτε θα δημοσιοποιηθεί στην αγορά (Επεβλήθη πρόστιμο; Σε ποιόν και για ποιά συγκεκριμένη διαφήμιση; Ήταν παράνομη η παροχή έκπτωσης; Δεν επεβλήθη πρόστιμο γιατί δόθηκαν οι εξηγήσεις και απεδείχθη ότι δεν επρόκειτο για έκπτωση ή παροχή; κ.λπ.) ή αν περιμένουμε να τελεσιδικήσουν μετά από 10 χρόνια τυχόν προσφυγές στην δικαιοσύνη περί αθέμιτου ανταγωνισμού, τότε δυστυχώς η αναρχία θα επικρατεί μέχρι τότε στην αγορά μας. Και είναι τόσο απλό, στο χέρι της Εποπτικής Αρχής. Όχι να επιβάλει σήμερα πρόστιμα, αλλά να περιγράψει σήμερα ξεκάθαρα με παραδείγματα, το τι θεωρείται έκπτωση ή παροχή ή ευεργέτημα και το τι όχι.

Παράλληλα, πολλά κολπάκια έχουν αρχίσει να αναφύονται στην αγορά. Π.χ. μπορεί να ισχυρίζεται ένας διαμεσολαβητής: “Την έκπτωση δεν την προσφέρω εγώ ο Διαμεσολαβητής ώστε να ελεγχώ, αλλά κάποιος τρίτος που επιβραβεύει τον πελάτη του που επέλεξε το δικό μου συμβόλαιο! Άρα εγώ δεν παρανομώ και ταυτόχρονα δεν απαγορεύεται στον τρίτο (εκτός ασφαλιστικής αγοράς) να δίνει δώρα και εκπτώσεις!”

Αν αυτά τα κολπάκια ισχύουν, τότε κάθε διαμεσολαβητής ας βάλει την συνταξιούχα θεία του να κάνει την εξής διαφήμιση και μάλιστα ενυπογράφως: “Όποιος ασφαλιστεί μέσω του ανηψιού μου του χαρίζω 30 ευρώ!” Τι έχει να φοβηθεί;

Το ευτελίζω; Λυπάμαι αλλά έχω άλλη γνώμη. Η αγορά ευτελίζεται όταν π.χ. μαζί με την αγορά του συμβολαίου σου έχεις και δωρεάν αλλαγή λαδιών! Ή όταν ο ένας συνεπής διαμεσολαβητής ενημερώνει τον πελάτη του ότι απαγορεύονται οι εκπτώσεις και οι παροχές και ο απέναντι διαμεσολαβητής του δείχνει την εφημερίδα με το πρωτοσέλιδο της προσφοράς! Ή όχι;


Πηγή:insurancedaily.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.