Translate

Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Σήψης: μια ύπουλη ασθένεια που σκοτώνει


  Παγκόσμια Ημέρα κατά της Σήψης: μια ύπουλη ασθένεια που σκοτώνειΟ Παγκόσμιος Οργανισμός Global Sepsis Alliance καθιέρωσε την 13η Σεπτεμβρίου ως την Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Σήψης. Το σηπτικό σύνδρομο
έχει διεθνώς αναγνωρισθεί ως ένα από τα σημαντικότερα αίτια γενικής θνησιμότητας παγκοσμίως, καθώς κάθε 2 δευτερόλεπτα περίπου ένας άνθρωπος πεθαίνει εξαιτίας της νόσου. Σε όλο τον κόσμο καταγράφονται 20 έως 30 εκατομμύρια κρούσματα ετησίως, ενώ οι θάνατοι που προκαλεί ξεπερνούν σε αριθμό τα θύματα του καρκίνου του μαστού και του εντέρου μαζί. Η νόσος προσβάλλει άτομα κάθε ηλικίας αδιακρίτως και τόσο άνθρωποι απόλυτα υγιείς όσο και ασθενείς με άλλα νοσήματα, όπως σακχαρώδης διαβήτης, χρόνιες καρδιοπάθειες, αναπνευστική ή νεφρική ανεπάρκεια, ενδέχεται να νοσήσουν και να χάσουν τη ζωή τους εξαιτίας της σήψης.

Την τελευταία δεκαετία, τα κρούσματα σήψης σε όλο τον κόσμο σημειώνουν αύξηση 8-13% κάθε χρόνο. Σύμφωνα με επιδημιολογικά δεδομένα της Ελληνικής Ομάδας Μελέτης της Σήψης, ιδρυτικού στελέχους του Global Sepsis Alliance, η θνητότητα από τη νόσο στην Ελλάδα σήμερα κυμαίνεται από 8.5% στην πιο απλή μορφή, έως 55.8% στην περίπτωση της σηπτικής καταπληξίας.

  
 Οπως επεσήμανε κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Σήψης, ο αναπληρωτής καθηγητής Παθολογίας στο νοσοκομείο «Αττικόν» και ένας εκ των συντονιστών της Ελληνικής Ομάδας Μελέτης της Σήψης, Ευάγγελος Γιαμαρέλλος.

«Η Παγκόσμια Ημέρα κατά της Σήψης έρχεται να μας υπενθυμίσει ότι η σήψη αποτελεί το μόνο νόσημα στην Ιατρική για το οποίο δεν έχει καμιά θέση ο περιορισμός των οικονομικών δαπανών. Αποτελεί ένα νόσημα από το οποίο απόλυτα νέοι και υγιείς μπορούν να οδηγηθούν αιφνιδίως στο θάνατο».

Η Ελληνική Ομάδα Μελέτης της Σήψης διαπίστωσε τραγικές ελλείψεις νοσηλευτών και αναλώσιμου υλικού στα δημόσια νοσοκομεία, επισημαίνοντας πως 200 κρεβάτια ΜΕΘ είναι κλειστά σε σύνολο 700 λόγω ελλείψεων προσωπικού.
Συγκεκριμένα στις παθολογικές πτέρυγες του νοσοκομείου «Αττικόν», σε ημέρα εφημερίας, 20 ασθενείς νοσηλεύονται στους διαδρόμους.

Τέλος, ο καθηγητής Εντατικής Θεραπείας, Απόστολος Αρμαγανίδης, ανέφερε ότι 82.000 άνθρωποι προσβάλλονται από τη νόσο ετησίως και από αυτούς το 35 έως 40% πεθαίνει, τονίζοντας πως οι νοσηλευόμενοι σε ΜΕΘ διατρέχουν διπλάσιο κίνδυνο λοιμώξεων αν δεν υπάρχει σωστή αναλογία νοσηλευτών/ασθενών.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, καταγράφονται 20 έως 30 εκατομμύρια κρούσματα ετησίως και κάθε δύο δευτερόλεπτα περίπου ένας άνθρωπος πεθαίνει εξαιτίας της νόσου.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.